Klachten en klachtenregeling

Binnen stichting Panta Rhei verzorgen ruim 400 betrokken en deskundige personeelsleden voor ongeveer 4500 leerlingen het onderwijs. Het kan voorkomen dat u een zorg, ontevreden gevoel of klacht heeft. Of misschien heeft u iets gesignaleerd waarover u in gesprek wilt gaan of waarop u actie wilt ondernemen. Of u nu ouder bent van één van onze leerlingen of personeelslid, uw mening is voor ons waardevol.

In de meeste gevallen wordt uw zorg of klacht op schoolniveau (met de betreffende leerkracht en/of de directeur van de school) opgelost. In situaties waarin dit niet mogelijk blijkt te zijn, gaan wij er vanuit dat wij u met onderstaande brochure voldoende handvatten geven om de juiste wegen te kunnen vinden.

Brochure hoe te handelen bij zorg of klacht

Mevrouw Leenman (y.leenman@lusthofschool.nl) en de heer Landgraf (o.landgraf@lusthofschool.nl) zijn de aandachtsfunctionarissen en contactpersonen van De Lusthof. De contactpersonen t.a.v. pesten zijn mevrouw Iris Mooijman (i.mooijman@lusthofschool.nl) en mevrouw Myrthe kamp (m.kamp@lusthofschool.nl).

Stichting Panta Rhei heeft twee onafhankelijke vertrouwenspersonen:
Marije Kooiker (m.kooiker@1801.nl / 06-48 56 50 69) en Cissy van Eede (c.vaneede@1801.nl / 06-81 49 11 84). Zij kunnen in voorkomende gevallen de mogelijkheden tot bemiddeling onderzoeken en zo mogelijk zelf bemiddelen bij het zoeken naar een oplossing.

Mocht het niet lukken om samen met de betrokkenen tot een oplossing te komen, dan kunt u een klacht indienen bij een klachtencommissie. De vertrouwenspersoon kan u hierbij ondersteunen. Panta Rhei is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs.

Zwarte Woud 2
3524 SJ Utrecht
030 - 280 9590

Panta Rhei hanteert een klachtenregeling waarin de procedure voor het indienen en behandelen van een klacht is vastgelegd. Deze klachtenregeling vindt u op de website van Stichting Panta Rhei: www.stichtingpantarhei.nl